close
تبلیغات در اینترنت
سنسور اکسیژن

سنسور اکسیژن


سنسور اکسیژن

 

سنسور اکسیژن ("سنسور O2") در تمام اتومبیل ساخته شده است برای ایالات متحده استفاده می شود. آنها در اتومبیل های ساخته شده است برای بسیاری از کشورهای دیگر نیز استفاده می شود. هنگامی که سنسور اکسیژن در خودرو خود را بد می رود، ماشین شما اجرا می شود متفاوت است. این داستان از تجربیات من با سنسور اکسیژن در ماشین من است. مسافت پیموده شده شما ممکن است متفاوت باشد.

به روز رسانی! برای اطلاعات در مورد خودروهای با چند سنسور O2 به پایین صفحه را مشاهده کنید!

اطلاعات سابقه و هدف:
موتور های بنزینی بهترین زمانی که مخلوط سوخت و هوا درست است. مخلوط سوخت و هوا باید کنترل شود برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای آلاینده اگزوز. کمترین تولید گازهای گلخانه ای با مخلوطی کمی لاغر به دست آورد. مبدل کاتالیزوری، یک بخش ضروری برای کنترل انتشار، همچنین دوست دارد لاغر مخلوط سوخت و هوا تحت کنترل است. سنسور اکسیژن، مخلوط سوخت و هوا از یک موتور بنزینی با اندازه گیری میزان اکسیژن در گاز اگزوز تشخیص می دهد. سیستم تزریق سوخت را تر و تمیز مخلوط غنی تر یا لاغر و بر اساس سیگنال از سنسور اکسیژن. نصب و راه اندازی معمولی است در منیفولد اگزوز، که در آن گازهای داغ خروجی از آن عبور. درجه حرارت بالا (> 350 C) برای سنسور به کار مورد نیاز است. ماشین من یک سنسور گرم، تا سنسور شروع به کار بسیار به سرعت پس از موتور آغاز شده است. دارای سه سیم است. بخاری دو هستند، و یکی از خروجی سنسور است. مورد فلز سنسور پایه و بازگشت برای خروجی سنسور است. سنسورهای Unheated دارای یک و یا دو سیم است. ترکیب دقیق از سنسور من نمی دانم، اما من نمی دانم چگونه آن را ساخته شده است و چگونه آن را عمل می کند. مواد سرامیکی مانند گاز اگزوز در یک طرف در معرض، و به هوای بیرون از سوی دیگر است. ولتاژ تولید شده است به عنوان اکسیژن سفر از طریق مواد. مخلوط غنی تقریبا 900 میلی ولت را تولید کند. مخلوط لاغر تولید حدود 100 میلی ولت یا کمتر. این سنسور در بین ولتاژ با هر نظم را تولید نمی کند. من فکر می کنم مواد در سنسور ساخته شده است برای مطابقت با بهینه مخلوط سوخت و هوا، و خروجی سنسور بسیار روشن یا خاموش (بیش از حد غنی یا بیش از حد لاغر) است. سیستم تزریق سوخت خودرو میدارد ولتاژ در مقایسه با، و اصلاح مخلوط را به تلاش برای حفظ در یک نسبت نزدیک به 50 درصد است، بنابراین اگر شما به طور متوسط ​​ولتاژ در طول زمان این امر می تواند در حدود 400 یا 450 ولت. در انتقال رخ می دهد در حدود یک یا دو بار در هر ثانیه در ماشین من هنگامی که آن را به درستی در حال اجرا است. هنگامی که سنسور سرد است، بدون ولتاژ تولید می شود، و سنسور یک مدار باز با مقاومت تقریبا بی نهایت است. هنگامی که سنسور گرم، قطره امپدانس و می تواند کمی از جریان تولید. اگر من تا به حال حدس می زنم، من می خواهم بگویم که معدن دارای امپدانس در حدود 5000 اهم در هنگام گرم. ماشین ارائه یک بار امپدانس بسیار بالا، در megohms است.

ماشین من، و چه آن را انجام داد:
ماشین دوج کاروان، موتور میتسوبیشی 3.0 لیتری V-6 با Holley به multiport تزریق سوخت الکترونیکی است. در 100،000 مایل (چه تصادفی) ماشین شروع به اجرای یک کمی بد. کمی تردید، و برخی از زور زدن جزئی در سرعت بزرگراه. عملکرد ساسات کامل خوب بود. اگزوز هر دو در بیکار و هنگام رانندگی کمی بد بو بود. پس از یک یا دو روز از این، "چک موتور" نور خواهد آمد در هر زمان که ماشین را گرم کرده بود. من چک و موتور اقتصاد سوخت :-) حدود 35 درصد تضعیف شده بود وجود دارد.

چه می گوید خودرو اتفاق می افتد:
کدهای تشخیصی را می توان در ماشین من با چرخاندن کلید در خاموش کردن بر روی و در تماشای "چک موتور" نور برای الگو چشمک زدن خوانده می شود. این خودرو گزارش "51" است که "وضعیت لاغر شناسایی" است. جدول کدهای تشخیصی. خوشبختانه، وقتی که ماشین من بود من فرار یک سیم اضافی وقتی که من نصب یک سیستم با زنگ هشدار و به حال برای اجرای سیم از داخل ماشین به محفظه موتور، و من در حال حاضر این سیم اضافی به سیم سیگنال سنسور اکسیژن متصل است. اتصال یک ولتمتر دیجیتال داخل ماشین به سیم و به زمین نشان داد که خروجی سنسور اکسیژن هرگز بالاتر از 250 میلی ولت، نشان دادن یک وضعیت لاغر. این خودرو جبران برای این سیگنال ناب توسط در حال اجرا به عنوان غنی آن را به عنوان احتمالا می تواند بود.

آزمون نیمکت:
حذف سنسور آسان بود، و من تابع منطقی گیت XOR به سنسور متصل و آن را به بی نهایت اهم. در این زمان من دانستم که این طبیعی بود، بنابراین من به خودرو فروشگاه قطعات رفت و از او پرسید برای یک سنسور اکسیژن جدید. من اهم سنج من با من داشتند، و سنسور جدید در مقابله تست سمت راست وجود دارد، تحت نگاه نگران counterperson را. بسیاری از مکانیک ها فکر می کنم که یک سنسور اکسیژن را می توان با یک تابع منطقی گیت XOR به آسیب دیده است، اما آنها در اشتباه هستند. که من پیدا کردم سنسور جدید نیز تا به حال اهم بی نهایت است، اما به هر حال آن را خریدم. در حدود 55 دلار است.

نصب و راه اندازی و تست جاده:
صاف به عنوان ابریشم. خروجی سنسور پستی بالا و پایین، ماشین اجرا می شود بهتر است. طول می کشد تا چند روز قبل از اتومبیل در حال اجرا است، مطلوب است. من این فرضیه را مطرح می کنم که سیستم تزریق سوخت گروه از پروفیل های مخلوط برای شرایط عملیاتی مختلف که بسیار به آرامی به روز شده است. همه به خوبی به مدت 3 ماه، و من گشت و گذار در وب پیدا کردن اطلاعات مربوط به سنسور اکسیژن برای ارضا حس کنجکاوی من است.

هنگامی که اتومبیل خوب انجام کارهای بد:
ماشین من ضربات واشر سر. (نگاه کنید به عکس از موتور از هم پاشیده. 60K بایت) پس از یک تعمیر گران و طولانی است، من برگشتم در جاده ها. خیلی زود متوجه شدم که ماشین من در حال اجرا است کمتر از کاملا، مسافت پیموده شده گاز پایین است، و در آن طول می کشد بسیاری دریچه گاز تر می توانید آن را به پایین جاده. انتقال تغییر سخت تر، و در سرعت موتور بالاتر از آن باید. من شک دارم که تمام چیزها، عمدتا مربوط به تعمیر عمده که فقط اتفاق افتاده است. احساس مانند یک متخصص سنسور اکسیژن، من تصمیم می گیرید به بررسی خروجی سنسور برای دیدن آنچه که من می توانید ببینید. نتایج بسیار غیر معمول است. گاهی اوقات به نظر می رسد به خوبی، بار دیگر خروجی است یا خارج. "بررسی موتور" نور هیچ کد را گزارش می دهد. پس از یک هفته از این تصمیم گرفتم برای اقدام بیشتر. من حذف سنسور اکسیژن و آن را با حرارت دادن آن را با یک مشعل پروپان در حالی که به یک ولتمتر متصل آزمایش. ولتاژ به عنوان من نقل مکان کرد مشعل در اطراف حسگر تولید شد، اما من واقعا می تواند هر گونه قضاوت سنسور بر اساس این را ندارد.

من برای ساخت یک شبیه ساز:
من نمی توانستم بفهمم در صورتی که سنسور اکسیژن و یا سیستم سوخت رسانی درست عمل نمی کند، بنابراین تصمیم گرفتم برای ساخت یک سنسور اکسیژن شبیه سازی شده برای ارسال سیگنال به ماشین. به این ترتیب من می تواند سیگنال های متفاوت برای دیدن اگر خودرو در یک راه قابل پیش بینی پاسخ دادند. من هم می خواستم برای نظارت بر سیگنال از سنسور اکسیژن، برای دیدن اگر آن را در شیوه ای سازگار با راه خودرو در هر زمان داده شده بود پاسخ دادند. من فقط به حال یک تست سیم اجرا به محفظه موتور، بنابراین من تا به حال هوشمندانه به انجام هر دو کار. من به پایان رسید تا با راه اندازی که به من یک ولتمتر نشان می دهد سیگنال ماشین گرفتن بود، یک سوئیچ است که می ماشین بدهد سیگنال از سنسور اکسیژن یا از شبیه ساز من، و دکمه من می تواند خروجی شبیه ساز بی نهایت از کامل تنظیم تکیه به غنی کامل. شبیه ساز سیگنال نوسانی در کردن با یک دوره از حدود یک ثانیه است. من یک صفحه وب برای شبیه ساز ساخته شده است اگر شما می خواهید به یک ساخت خودتان. لینک است که بیشتر پایین صفحه.

فریب دهد به ماشین:
این خودرو به شبیه ساز به خوبی پاسخ دادند. من می توانم مخلوط در حالی که رانندگی را تنظیم کنید. من رفت و آمد روز کاری من به مدت دو روز در زیر شبیه ساز راند. از آنجایی که این یک شبیه ساز گنگ بود، مخلوط در نهایت می توانید بیش از حد لاغر و یا بیش از حد غنی است، و من می خواهم به میل لنگ شستی یک راه یا دیگری تا زمانی که اتومبیل شروع به درستی در حال اجرا قبل از حرکت دکمه به جایی در نزدیکی وسط. کوه در می رم سوئیچ را به نظارت بر سنسور اکسیژن من دادن نتایج سازگار نیست، اما من با رفت و آمد من بیش از حد شلوغ بود و نگه داشتن وسیله نقلیه در جاده ها به شکل هر چیزی. در نهایت من سعی کردم در حال اجرا در حالی که پارک شده، به دنبال در خروجی از سنسور اکسیژن. این به نظر می رسید برای تولید ولتاژ کم، اما اگر من در revved موتور واقعا سخت، خروجی شروع به روشن نمی به طور معمول برای مدتی. من در زمان سنسور اکسیژن دوباره قرار داده و مشعل آن را به تمیز کردن آن. من متوجه سر و صدای تند اگر من آن را تکان داد، و پس از بررسی دقیق نشان داد که یک قطعه از مواد سرامیک در اطراف داخل سپر فلزی شناور بود. من تصمیم گرفتم به تلاش برای بازگشت سنسور در تبادل برای یکی از جدید. خوشبختانه من جعبه سنسور آمد. من نیز ذخیره سنسور های قدیمی، پلاگین و سیم خود را به عنوان بخشی از کابل شبیه ساز من استفاده کرده بودند نجات داد. قطعات خودرو ذخیره جایگزین سنسور به صورت رایگان (به دلیل صدای تند) شده است. موتور اجرا می شود خوب دوباره!

دو سنسور در سه ماه:
پس از بررسی دقیق از سنسور اصلی، من می توانم ببینم که عنصر سرامیک شکسته شد و و wedged علیه پوشش فلز چاک دار. هر دو سنسور در واقع تا به حال شکست مشابه، اما سنسور جایگزینی در راه است که هنوز اجازه آن را به عمل گاهی اوقات شکست خورد، و از ظاهر شدن در تشخیص کدهای خطا نگه داشته است. سخت تغییر ادامه داد: با این حال. من دنبال که به ارتباط kickdown در حال مونتاژ نادرست زمانی که واشر سر من جایگزین شد. در نور رکاب انتقال سنجش از دریچه گاز بیشتر از آن را باید داشته بود، پس از آن منتظر دیگر و منتقل سخت تر است.

نتیجه گیری:

    
شما صرف مقدار زیادی از زمان با ماشین خود، بنابراین توجه به آن دلیل است که شما باید ماشین خود را تشخیص کنید. ماشین ها آنقدر پیچیده است که یک مکانیک می تواند زمان به اندازه کافی با ماشین خود را صرف به درستی آن را تشخیص. استثنا به یک متخصص یا نمایندگی، که در آن یک مکانیک ممکن است تجربه قبلی با اتوموبیل مدل شما، یا حمایت کارخانه است. نقطه ضعف این روش آن است که نمایندگی همیشه را به همان اندازه از پول خود را که ممکن است، و اغلب نادرست هستند. روش من این است که پیدا کردن یک مکانیک صادقانه خواهد شد که تشخیص من افتخار و انجام تعمیر من پیشنهاد می کنم، یا فقط انجام تعمیر خودم.
    
قطعات یدکی معمولا (اما نه همیشه) با کیفیت پایین تر از قطعات اصلی. ذخیره رسیدها و بسته بندی برای قطعات خود را، آن کمک می کند تا زمانی که شما آنها را بازگشت پس از آنها بد است.
    
خرید کتابچه راهنمای خدمات ماشین شما را دارد، و یاد بگیرند که چگونه به خواندن کدهای خطا از کامپیوتر خودرو.
    
در صورت امکان، کسب مقدار زیادی از پول بنابراین شما می توانید یک ماشین جدید قبل از اعتصابات مشکل خرید هر چند سال. من هنوز در این یکی :) کار





برچسب ها : سنسور اکسیژن ,

ارسال نظر برای این مطلب


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

مطالب گذشته

ماشین هیدروژنی هسته ای چین تاریخ : جمعه 11 مرداد 1392
سنسور اکسیژن تاریخ : جمعه 11 مرداد 1392
دنده تاریخ : چهارشنبه 09 مرداد 1392
دانلود جزوه سیستم برق خودرو تاریخ : چهارشنبه 09 مرداد 1392
رادیاتور تاریخ : چهارشنبه 09 مرداد 1392
ترمز تاریخ : چهارشنبه 09 مرداد 1392
موتور / گیربکس تاریخ : چهارشنبه 09 مرداد 1392
چگونه برای تمیز کردن موتور خودرو تاریخ : چهارشنبه 09 مرداد 1392
سیستم تعلیق چیست؟ تاریخ : سه شنبه 08 مرداد 1392
عکس زیبا از ماشین تاریخ : سه شنبه 08 مرداد 1392